Uitleg Lessen


Pilates introductie cursus

Heb je nog nooit een Pilates les gevolgd of wil je graag meer uitleg van de Pilates principes. Dan geeft deze 6 weken cursus je een goede basis voor verdere Pilates lessen.

In de cursus worden de 6 basis Principes behandelt zodat je deze bij elke oefening kan toepassen

De basis principes die worden besproken en verwerkt in de basis oefeningen zijn:

  • Lichaamshouding
  • Power house/core wat is dat eigenlijk?
  • Neutrale positie van bekken / rug
  • Stabiliteit
  • Focus/ concentratie
  • Vloeiende bewegingen

 

Pilates – mat open level

Bij de Full Circle studio werken we met kleine groepen van max 8 deelnemers. Op deze manier is er genoeg personelijke aandacht. De open level Ook al ben je meer gevorderd met Pilates in een open level is er nog genoeg uitdaging. Bij elke oefening worden meerdere varianten aangeven voor beginners als voor gevorderde.

 

Pilates intermediate

Wil je graag meer uitdaging dan is de intermediate Pilates les. In deze les gaan we dieper in op de 6 principes van Pilates en deze toevoegen aan de meer uitdagende oefeningen.

 

Post-natal Pilates

Een baby krijgen is een uitdaging. Er zijn zoveel aanpassingen  in je leven dat het lijkt of je je lichaam je in de steekt laat. Bij de post- natel Pilates les kunnen we iets aan je lichaam doen. De Focus bij post- natal Pilates is het herstel van je lichaam. Al de zwangerschaps hormonen zijn nog aanwezig in je lichaam. Geef jezelf te tijd, je bent 9 maanden zwager geweest geef je lichaam 9 maanden te tijd om te herstellen.

De Linea alba is tijdens de zwangerschap gescheiden. Deze begint te herstellen na 3-4 dagen na de bevalling. De totale herstel kan 6 weken duren bij een normale bevalling. In de Post- natal Pilate les wordt je begeleid om je diepe buikspieren en bekkenbodemspieren opnieuw te ontdekken. Je rug ( die veel te verduren heeft gehad) te versterken.

Bij Post- nataal Pilates is  toestemming van je dokter, gynaecoloog of verloskundige nodig.

 

Foam roller (Pilates)

Vraag een Pilates-leraar om hun favoriete hulpmiddel te kiezen en het antwoord dat je het vaakst hoort is: "natuurlijk een Foamroller".

Maar waarom Pilates op de Foamroller ?

Nou, afgezien van het feit dat het een compact en veelzijdig hulpmiddel is dat kan worden gebruikt voor zowel zelfmassage en als lichaamsbeweging,. Bij Pilates is het de manier om de “core” aan te spreken.

De Foam roller kan  worden gebruikt om de Pilates-machines nabootsen. Dit maakt ze een geweldige manier om een Pilates-training voor het hele lichaam te krijgen.

 

Healthy Back

Rug- gezondheid is onmiskenbaar belangrijk. Vanuit je wervelkolom lopen tussen de wervels door zenuwen.Wanneer je rug stopt met het gebruik van de natuurlijke bewegingen van de  wervelkolom vergroot je de kans op zwakheid door je hele lichaam. Correcte beweging van de rug is belangrijk en effectief bij het gezond houden van je wervelkolom. In de les Healthy back brengen we de natuurlijk bewegingen van de rug terug . Je verstrekt de spieren , herstelt de natuurlijk  flexibliteit en geeft ruimte in de wervelkolom. Dit heeft effect op de zenuwbanen.

Back health is undeniably important. Nerves run between your vertebrae from your spine When you stop using the natural range of motion of your back you then begin to use the wrong muscles, increasing your chances of weakness in deep spinal muscles and abdominals. Correct back movement is important and effective in keeping your spine healthy. In the Healthy Back lesson we bring back movement of the spine. Strenghten muscles, restore the natural flexibility. This gives space in the spine. All of this has an effect on the nerves.

 

GYROKINESIS®  Introductie cursus

Gyrokinesis® is een trainings methode waarbij het hele lichaam wordt getraind, het opent energie banen en stimuleert de zenuwen. Vergroot de beweginsvrijheid en geeft functionele kracht voor de dagelijkse bewegingen. Het centrum van de beweging ligt bij het bekken en de wervelkolom. Kenmerkend voor GYROKINESIS®  zijn de ronde en spiraalvormige bewegingen.

In de GYROKINESIS® introductie cursus is er veel aandacht voor specifieke bewegingen van GYROKINESIS®.

We behandelen:

  • De ‘Narrowing”
  • Ach en Curl beweging
  • Goede manier om rotatie toe te passen
  • Sideway shift
  • Ademhaling
  • Werken vanuit de “narrowing” 

GYROKINESIS®

Het hele lichaam wordt geactiveerd tijdens GYROKINESIS®, spieren , gewrichten, pezen , bindweefsel, zenuwbanen en de ademhaling.

Het centrum van de beweging ligt bij het bekken en de wervelkolom. Kenmerkend voor GYROKINESIS®  zijn de ronde en spiraalvormige bewegingen, het voelt aan alsof je aan het dansen bent.

De les begint op een kruk en eindigt op de mat.  De GYROKINESIS® methode is de ideale manier om je rug los en sterk te maken.

Heb je nog vragen, wil je overleggen, neem dan contact op of reserveer een les online