GYROKINESIS®
GYROKINESIS®
Slider

Improve Your Body


Oorsprong

GYROKINESIS® is eind vorige eeuw ontstaan op St Thomas en geïnspireerd op verschillende disciplines van sport, waaronder Yoga,Thai-Chi en zwemmen. Door de oefeningen werkt je lichaam als één geheel. Het hele lichaam wordt geactiveerd , spieren, gewrichten, pezen, bindweefsel, zenuwbanen en de ademhaling. Alles in je lichaam is in beweging

Wat is GYROKINESIS®

GYROKINESIS® is een trainings methode waarbij het hele lijf wordt getraind, het opent energie banen, stimuleert de zenuwen,
vergroot de bewegingsvrijheid, en geeft functionele kracht door de ritmische bewegingen.
Door de vloeiende bewegingen worden de gewrichten niet belast. Het is een unieke methode, goed voor uw coördinatie, bewegingsvrijheid, ademhaling en focus. Er word staand geoefend, op een mat, kussentje of speciale krukjes.

Voor wie is GYROKINESIS®

GYROKINESIS® wordt beoefend door mensen van alle leeftijden zoals dansers, topsporters maar ook door mensen met specifieke klachten of  die sneller willen herstellen/revalideren na een blessure.

Verschil GYROKINESIS® en GYROTRONIC®

Het grote verschil tussen GYROKINESIS® en GYROTRONIC® is dat bij GYROKINESIS® geen machine wordt gebruikt.
GYROKINESIS® is de oplossing om top fit te zijn, spanningen, verkeerde houdingen of zwakkere plaatsen uit uw lichaam te werken.
Bij ernstige klachten of het herstellen van blessures kan het soms beter zijn om ook met de GYROTRONIC® machines te werken,
waarbij vaak specifieke GYROKINESIS® oefeningen voor thuis de perfecte aanvulling kunnen zijn.


"The nature of things is to move" – Juliu Horvath

Docenten

Alle instructeurs zijn gekwalificeerd en hebben met goed resultaat alle GYROKINESIS® opleidingen gevolgd. Ze gaan regelmatig naar bijscholing om op de hoogte te blijven van de allerlaatste technieken.

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact

In de GYROKINESIS® introductie cursus komen alle basisbewegingen aan bod

- De Narrowing - Arch en Curl beweging - Rotatie toe te passen -
- Sideway shift - Ademhaling - Werken vanuit de narrowing -

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact