Slider

Pilates kennismaking aanbieding.

Of u nu wilt werken aan een blessure, een goede houding of gewoon fitter en sterker wilt worden. Full Circle Studio, bied u gekwalificeerde trainers, waardoor u verantwoord Pilates kunt trainen. Persoonlijke aandacht voor u lichaam is onze hoogste prioriteit.

Om u kennis te laten maken met onze studio hebben we voor nieuwe leden nu een kennis making aanbieding voor de Pilates lessen. De lessen worden in kleine groepen gegeven zodat wij voldoende aandacht per persoon kunnen geven.

Pilates is een bewegingsmethode waarbij de focus ligt op je geest en lichaam. Het geeft ondersteuning in het dagelijks leven door te werken aan een goede houding . Pilates verstrekt en verlengt je spieren, het helpt je flexibiliteit, coördinatie en je evenwicht te verbeteren.

Pilates kent zes basisprincipes:

  • lichaamshouding
  • correcte bewegingstechniek
  • stabiliteit
  • focus/concentratie
  • vloeiende bewegingen
  • bewuste ademhaling

Docenten

Alle instructeurs zijn gekwalificeerd en hebben met goed resultaat alle Pilates opleidingen gevolgd. Ze gaan regelmatig naar bijscholing om op de hoogte te blijven van de allerlaatste technieken.

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact

Pilates introductie cursus

Heb je nog nooit een Pilates les gevolgd of wil je graag meer uitleg van de Pilates principes. Dan geeft deze 6 weken cursus je een goede basis voor verdere Pilates lessen.

In de cursus worden de 6 basis Principes behandelt zodat je deze bij elke oefening kan toepassen
De basis principes die worden besproken en verwerkt in de basis oefeningen zijn:

  • Lichaamshouding
  • Power house/core wat is dat eigenlijk?
  • Neutrale positie van bekken / rug
  • Stabiliteit
  • Focus/ concentratie
  • Vloeiende bewegingen
  • Pilates – mat open level

Bij elke oefening worden meerdere varianten aangeven voor beginners als voor gevorderde.

Pilates – mat open level

Ook al ben je meer gevorderd met Pilates in een open level is er nog genoeg uitdaging. Bij elke oefening worden meerdere varianten aangeven voor beginners als voor gevorderde.

Foam roller (Pilates)

Vraag een Pilates-leraar om hun favoriete hulpmiddel te kiezen en het antwoord dat je het vaakst hoort is: "natuurlijk een Foamroller".

Afgezien van het feit dat het een compact en veelzijdig hulpmiddel is dat kan worden gebruikt voor zowel zelfmassage en als lichaamsbeweging, bij Pilates is het de manier om de “core” aan te spreken.

De Foam roller kan  worden gebruikt om de Pilates-machines na te bootsen. Dit maakt ze een geweldige manier om een Pilates-training voor het hele lichaam te krijgen.

Post-natal Pilates

Een baby krijgen is een uitdaging. Er zijn zoveel aanpassingen  in je leven dat het lijkt of je je lichaam je in de steekt laat. Bij de post- natel Pilates les kunnen we iets aan je lichaam doen. De Focus bij post- natal Pilates is het herstel van je lichaam. Al de zwangerschaps hormonen zijn nog aanwezig in je lichaam. Geef jezelf te tijd, je bent 9 maanden zwager geweest geef je lichaam 9 maanden te tijd om te herstellen.

De Linea alba is tijdens de zwangerschap gescheiden. Deze begint te herstellen na 3-4 dagen na de bevalling. De totale herstel kan 6 weken duren bij een normale bevalling. In de Post- natal Pilate les wordt je begeleid om je diepe buikspieren en bekkenbodemspieren opnieuw te ontdekken. Je rug ( die veel te verduren heeft gehad) te versterken.

Bij Post- nataal Pilates is  toestemming van je dokter, gynaecoloog of verloskundige nodig.

Healthy Back

Rug- gezondheid is onmiskenbaar belangrijk. Vanuit je wervelkolom lopen tussen de wervels door zenuwen.Wanneer je rug stopt met het gebruik van de natuurlijke bewegingen van de  wervelkolom vergroot je de kans op zwakheid door je hele lichaam. Correcte beweging van de rug is belangrijk en effectief bij het gezond houden van je wervelkolom. In de les Healthy back brengen we de natuurlijk bewegingen van de rug terug . Je verstrekt de spieren , herstelt de natuurlijk  flexibiliteit en geeft ruimte in de wervelkolom. Dit heeft effect op de zenuwbanen.

Pilates intermediate

Wil je graag meer uitdaging dan is de intermediate Pilates les. In deze les gaan we dieper in op de 6 principes van Pilates en deze toevoegen aan de meer uitdagende oefeningen.

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact