Slider

Pilates

Een bewegingsmethode die in het begin van de vorige eeuw ontwikkeld is door Joseph Pilates en was oorspronkelijk vooral bekend onder dansers.

Bij Pilates ligt de focus op je geest en lichaam. De bewegingsmethode geeft ondersteuning in het dagelijks leven door te werken aan een goede houding.

Pilates versterkt en verlengt je spieren en het helpt je flexibiliteit, coördinatie en je evenwicht te verbeteren.
In de Full Circle Studio, gelegen in de Amsterdamse Jordaan, bieden wij groepslessen en personal trainingen Pilates aan.

Pilates kent zes basisprincipes:

  • lichaamshouding
  • correcte bewegingstechniek
  • stabiliteit
  • focus/concentratie
  • vloeiende bewegingen
  • bewuste ademhaling

Binnen deze basisprincipes kent Pilates verschillende oefeningen waarmee alle spieren in het lichaam worden gebruikt. Hierdoor is elke les een uitdaging op ieder niveau. In de Full Circle Studio bieden wij groepslessen aan van niveau een tot en met drie.

Docenten

Alle instructeurs zijn gekwalificeerd en hebben met goed resultaat alle Pilates opleidingen gevolgd. Ze gaan regelmatig naar bijscholing om op de hoogte te blijven van de allerlaatste technieken.

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact

Pilates introductie cursus

Heb je nog nooit een Pilates les gevolgd of wil je graag meer uitleg van de Pilates principes. Dan geeft deze 6 weken cursus je een goede basis voor verdere Pilates lessen.

In de cursus worden de 6 basis Principes behandelt zodat je deze bij elke oefening kan toepassen
De basis principes die worden besproken en verwerkt in de basis oefeningen zijn:

  • Lichaamshouding
  • Power house/core wat is dat eigenlijk?
  • Neutrale positie van bekken / rug
  • Stabiliteit
  • Focus/ concentratie
  • Vloeiende bewegingen
  • Pilates – mat open level

Bij elke oefening worden meerdere varianten aangeven voor beginners als voor gevorderde.

Pilates – mat open level

Ook al ben je meer gevorderd met Pilates in een open level is er nog genoeg uitdaging. Bij elke oefening worden meerdere varianten aangeven voor beginners als voor gevorderde.

Foam roller (Pilates)

Vraag een Pilates-leraar om hun favoriete hulpmiddel te kiezen en het antwoord dat je het vaakst hoort is: "natuurlijk een Foamroller".

Afgezien van het feit dat het een compact en veelzijdig hulpmiddel is dat kan worden gebruikt voor zowel zelfmassage en als lichaamsbeweging, bij Pilates is het de manier om de “core” aan te spreken.

De Foam roller kan  worden gebruikt om de Pilates-machines na te bootsen. Dit maakt ze een geweldige manier om een Pilates-training voor het hele lichaam te krijgen.

Post-natal Pilates

Een baby krijgen is een uitdaging. Er zijn zoveel aanpassingen  in je leven dat het lijkt of je je lichaam je in de steekt laat. Bij de post- natel Pilates les kunnen we iets aan je lichaam doen. De Focus bij post- natal Pilates is het herstel van je lichaam. Al de zwangerschaps hormonen zijn nog aanwezig in je lichaam. Geef jezelf te tijd, je bent 9 maanden zwager geweest geef je lichaam 9 maanden te tijd om te herstellen.

De Linea alba is tijdens de zwangerschap gescheiden. Deze begint te herstellen na 3-4 dagen na de bevalling. De totale herstel kan 6 weken duren bij een normale bevalling. In de Post- natal Pilate les wordt je begeleid om je diepe buikspieren en bekkenbodemspieren opnieuw te ontdekken. Je rug ( die veel te verduren heeft gehad) te versterken.

Bij Post- nataal Pilates is  toestemming van je dokter, gynaecoloog of verloskundige nodig.

Healthy Back

Rug- gezondheid is onmiskenbaar belangrijk. Vanuit je wervelkolom lopen tussen de wervels door zenuwen.Wanneer je rug stopt met het gebruik van de natuurlijke bewegingen van de  wervelkolom vergroot je de kans op zwakheid door je hele lichaam. Correcte beweging van de rug is belangrijk en effectief bij het gezond houden van je wervelkolom. In de les Healthy back brengen we de natuurlijk bewegingen van de rug terug . Je verstrekt de spieren , herstelt de natuurlijk  flexibiliteit en geeft ruimte in de wervelkolom. Dit heeft effect op de zenuwbanen.

Pilates intermediate

Wil je graag meer uitdaging dan is de intermediate Pilates les. In deze les gaan we dieper in op de 6 principes van Pilates en deze toevoegen aan de meer uitdagende oefeningen.

Voor meer informatie over welke methode voor jou het meest geschikt is, neem contact op.

Contact